Infolinka ZDARMA: 800 888 448

po–pá (pracovní dny) 9–18 hod.

Zbývá 3 000 Kč do dopravy ZDARMA
0 Košík
   

ZODPOVĚDNÁ VÝUKA Já mám! Kdo má? Hudební symboly

hrací karty

Občas se dárek netrefí do vkusu. Proto u nás můžete všechny zakoupené nepoužité dárky až do 15. 1. 2025 zdarma vyměnit za poukaz na nákup nebo rovnou vyměnit dárek za něco jiného (více zde)
Položka není skladem ale můžeme ji pro Vás u dodavatele objednat

30 dní na vrácení zboží
Záruka: 2 roky
Více informací: 800 888 448
hrací karty

Zpestřete dětem hodiny hudební výchovy o hru s hudebními příklady.

Jen jednou hrou to však nekončí - podívejte se níže do popisu. Díky přiloženému letáku můžete využít karty i jednotlivec doma se svými blízkými. Rodič, který není vždy propojujícím článkem mezi ZUŠ a budoucím virtuozem, tak může najít se svým malým hráčem řeč skrz společnou hru.

Komu je hra určena?
Hru využijí žáci i učitelé 3. ročníku, kdy se prohlubuje učivo hudební výchovy a nauky. Využitelnost je také v ZUŠ.

Produkt obsahuje:
2 x 23 hracích karet + záložka do knihy
pravidla + nápady k dalšímu využití, přehled
úžasně praktická krabička
Na kartách jsou horní části hudební symboly znázorněné obrázkem a v dolní části zapsané slovně.

Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle jednotlivých hudebních symbolů.

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu.

Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších žáčků.

Co se děti naučí:
základní pojmy z hudební teorie
druhy not, pomlk a taktů
rytmické útvary, dynamická znaménka a posuvky
Základní pravidla:
Hra se skládá ze dvou balíčků karet. První balíček (s jednou čárkou vlevo dole) obsahuje tyto hudební symboly: noty, pomlky, takty, posuvky, klíče. Druhý balíček ( s dvěma čárkami vlevo dole) pak obtížnější hudební symboly. Můžete zvolit podle dovedností dětí.

Všechny karty rozdejte mezi hráče. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč obrázek hudebního symbolu (já mám) a ve spodní části je pak název dalšího symbolu (kdo má?).

Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „První karta!“ a zeptá se: „Kdo má houslový klíč?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, na jehož kartě se nachází symbol houslového klíče a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má dvoučtvrťový takt?“).

Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu.

Aktivity pro jednoho hráče:
roztřídí karty dle kategorií na: noty, pomlky, takty, dynamiku, posuvky
v rámci kategorie, pokud lze, seřadí vzestupně či sestupně
Aktivity pro skupinu:
Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například noty, pomlky, dynamika, posuvky, takty rozmístěte do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle příslušné charakteristiky.
Tichá pošta: Skupinu rozdělte na dvě řady. Prvnímu v řadě učitel ukáže kartu s hudebním symbolem. Hráč ho šeptem sdělí dalšímu, ten dalšímu, až slova doputují k poslednímu v řadě, který půjde ke stolu a mezi kartami vybere kartu s odpovídajícím symbolem.
Bingo: Na stůl rozložte 15 karet obrázkem nahoru. Každý dostane prázdnou kartu pro hru bingo (3x3), do které si opíše 9 různých symbolů dle vlastního výběru z karet rozložených na stole. Karty se otočí obrázky dolů a přijde na řadu losování. Učitel obrázky neukazuje, ale pojmenovává. Děti škrtají postupně příslušné symboly na svých kartách. Vítězí ten, kdo má první vyplněný sloupec, řadu nebo uhlopříčku.
Elektřina:  Skupinu rozdělte na poloviny a děti si sednou do řady zády k sobě. V řadě se drží za ruce. Učitel prvním ukazuje karty s hudebními symboly a pojmenovává je slovně. Odkryje např. křížek a říká “oktáva”. Ve chvíli, kdy symbol pojmenuje správně, musí hráč stisknout sousedovu ruku. Stisk dojde až na konec řady a poslední se přihlásí, že k němu elektřina došla. Dojde ke stolu najít shodnou kartu. Sedne si pak na začátek řady.
Osmisměrky: Žáci se rozdělí do skupin. Každá skupina obdrží několik karet s hudebními symboly. Jejím úkolem je vytvořit osmisměrku za použití názvů symbolů. Skupiny si pak mezi sebou osmisměrky prohodí a luští.
Plácačka: Děti se rozdělí na dvě skupiny. Učitel rozloží karty s hudebními symboly na stole a pozve k němu vždy dva protihráče, kteří obdrží plácačku na mouchy. Učitel vysloví název symbolu a kdo první plácne shodnou kartu, dostává pro svou skupinu bod. Hráči se po každém kole vymění. 
Přihořívá: Hry se účastní celý kolektiv. Jedno z dětí jde za dveře, učitel zatím schová kartu a zadá třídě píseň, kterou zpívá. Když se hráč ke kartě přibližuje, třída zpívá hlasitěji. Když se naopak vzdaluje, zpěv zeslabuje. Po nálezu karty žák určí hudební symbol.

Možnosti doručení po ČR | Více informací o doručení zde
Osobní odběr (prodejna Ostrava - Poruba)ZDARMA
Zboží si můžete bezplatně vyzvednout na prodejně Muzikant.cz v Ostravě-Porubě
Obchod poblížDopravné a balné 60 Kč + Platba na dobírku 30Kč
Výdejní místo Zásilkovna.czDopravné a balné 75 Kč + Platba na dobírku 30Kč
Česká pošta (Balík do ruky)Dopravné a balné 90 Kč + Platba na dobírku 30Kč
GLS KurýrDopravné a balné 85 Kč + Platba na dobírku 20Kč
Výdejní místo Balíkovna.czDopravné a balné 60 Kč + Platba na dobírku 30Kč

Zboží můžete zaplatit :

Prodejna Ostrava-Poruba zavřena
Dnes: 9:00-15:00
Skrýt