Infolinka ZDARMA: 800 888 448
po–pá (pracovní dny) 9–18 hod.
CR60C je tranzistorové kytarové kombo, které nabízí výkon 60 Wattů a osazené je reproduktorem o průměru 12 palců. Tato výbava ho dělá ideální do zkušebny i na koncertní pódia.
Ovládací prvky naleznete na horním panelu. Krom hlavního spínače a vstupu pro kytaru jsou zde potenciometry Volume, Bass a Treble pro čistý kanál. Dále zde najdeme zkreslený kanál s ovladači Gain, Bass, Middle, Treble a Volume. V Master sekci se pak nachází ovladač Reverbu a potenciometr celkové hlasitosti.
Orange CR60C je kvalitní kombo, které Vás příjemně překvapí tím, jak velký zvuk z něj lze získat. Vyzkoušejte a uslyšíte.
Parametry
Výkon: 60 W
Repro: 1x 12 "
Počet kanálů: 2
Počet vstupů: 1
Ovládání: 3x Volume, Gain, 2x Bass, Middle, 2x Treble, Reverb
Typ reproduktoru: Voice of the World
Reverb: Ano
Výstup pro externí reprobox: Ne
Efektový procesor: Ne
Typ efektů: Reverb
Efektová smyčka: Ano
Sluchátkový výstup: Ne
MP3/linkový vstup: Ne
Rozměry: 450 x 550 x 290 mm
Hmotnost: 20 kg
Odkaz na stránky výrobce Orange
Něco o výrobci:
Orange je britskou značkou, která se zabývá výrobou kytarových a basových aparatur. V počátcích v nabídce figurovaly také PA systémy, mixážní konzole, mikrofony, kytary a další vybavení. V dobovém katalogu najdeme dokonce bicí sadu (ty byly vyráběny ve Francii)! Dnes firma produkuje pouze nástrojové aparatury, ačkoli na Musikmesse 2007 byla na stánku v rukou Adriana Emsley vidět elektrická kytara Orange. Poznávacím znamením Orange je oranžový tolex. Výroba probíhá v Londýně (v Bexleyheath), kromě série Crush, která se vyrábí v Koreji. V USA, kde má značka silné zastoupení, se vyrábí pro americký trh reproboxy. Jako správný britský výrobce používá ve výkonových stupních téměř výhradně EL34.
V létě roku 1968 v Londýně otevřel Cliff Cooper nahrávací studio a následně obchod s hudebninami. Zatímco v těchto pionýrských dobách prý ve svém krámku i spával, o čtyřicet let později, v roce 2006, převzal v Buckinghamském paláci od samotné královny cenu za úspěch své společnosti v zahraničním obchodu. Cliff, sám muzikant (hrál ve skupině Millionaires), se chtěl původně věnovat producentské a vydavatelské práci, v soudobém katalogu to potvrzují odkazy na Orange Publishing, Orange Agency, Orange Records, Orange Music and Orange Recording Studios. Ale člověk míní, osud mění. Studio nevydělávalo, Cliff neměl na nájemné, a tak ze zoufalství vystavil část vybavení své kapely za výlohu. Zboží bylo během jediného dne prodáno, a to změnilo další Cliffovo směřování. Uvolněná nálada 60. let ale nepanovala v byznysu, a tak to měl mladý Cliff s velkými značkami, které chtěl prodávat, těžké. Nouze naučila Dalibora housti - velcí výrobci s Cliffordem nechtěli jednat nebo byla jednání velmi obtížná, až se Clifford naštval a rozhodl se jít svou cestou. Jako studovaný elektrotechnik měl dostatečné předpoklady proto, aby se do vývoje vlastních aparátů a dalšího hudebního vybavení mohl pustit.
Na úplném začátku Cliff úzce spolupracoval se značkou Matamp. Ta pro něj vyrobila v roce 1968 první model. Spolupráce ale netrvala příliš dlouho, protože množství objednávek brzy přesáhlo výrobní kapacity továrny v Huddersfieldu a zároveň i zajistilo potřebný kapitál pro vývoj vlastní značky Orange.
Jedněmi z prvních hvězd, díky kterým vylétla hvězda Orange strmě vzhůru, byli Fleetwood Mac v Anglii a Stevie Wonder v Americe. Sedmdesátá léta byla ve znamení velkých šňůr, hvězdy vyprodávaly haly a stadiony, jezdily na světové turné. V Anglii ale nebyl nikdo, kdo by byl schopen tak velké akce ozvučit. Orange amps tehdy přišli s obřími PA systémy, a tak se zanedlouho Anglie doslova hemžila oranžovými dodávkami a oranžovými mužíky, kteří stavěli oranžová PAčka.
Zajímavý je jistě fakt, že za oranžovou barvou a piktogramy místo nápisů stojí tak trochu Les Paul. Ten totiž vždycky říkával, že lidé poslouchají očima. Clifford Cooper dodnes zůstává ve firmě, aktuálně se na pozici CEO nadále věnuje chodu firmy.
Aparáty z pozdních 60. a raných 70. let se označují jako "graphic" modely, místo textů byly nad ovládacími prvky pouze obrázky. Tyto první aparáty neměly master volume, byly velmi silné a produkovaly velmi čistý zvuk i při vysokých hlasitostech. Zástupci jsou například GRO 100, ORS 100, OR 80, OR 120, OR 100, OR 200, z nové generace pak GR 80, GR 120. Neměly stand by switch a byly vybaveny speciálním, dnes bychom řekli "contour", ovladačem FAC (Frequency Analyzing Control - někdy chybně označován jako Frequency Attenuation Control). Ten měl typicky šest poloh a fungoval jako voicing, ovlivňoval jak basy, tak středy i výšky. Zcela vlevo byl zvuk nejtlustší, napravo méně basů, více jiskřivých výšek. V preampu byly 2 x ECC83, v power ampu dvě nebo čtyři EL34. Ovládací prvky: basy, výšky, FAC, HF drive (presence) a gain (hlasitost). Vstup: normal, bright. Výstupy: pro repro s volitelnou impedancí a slave out. Efektová smyčka byla na předním panelu.
V roce 1976 byly představeny Overdrive Amps. Byly vybaveny master volumem. První byly ještě s obrázky. Byly opět osazeny stejným počtem elektronek, občas bývá chybně uváděno, že měly další stupně v preampu, ale ve skutečnosti byly stejné jako předchozí modely. Ve schématu byly kolem roku 1974 a pak někdy v roce 1976 byly provedeny nějaké změny (např. jinak zadrátovaný fázový invertor a některé další) a někteří znalci je považují za změny k horšímu a doporučují je předrátovat podle staršího zapojení. Dokonce sám Mike Soldano, údajně velký fanda Orange aparátů, kdysi tuto úpravu nabízel.
Osmdesátá léta znamenala velký propad. Tak jak se zpomalila ekonomika, změnilo se mnohé. Stále se zlepšující tranzistorová technologie umožňovala stavět levná komba, záliba v rackových kytarových aparátech postupně vytlačovala celolampové hlavy a komba. Orange nechtěl snižovat standardy, takže se výroba snížila na pár kusů pro fajnšmekry a na čas firma v podstatě ukončila produkci.
Na začátku devadesátých let se naštěstí situace obrátila. Synťáky přestaly bavit, objevil se grunge a lidi zase toužili slyšet nažhavené flašky. V polovině devadesátých let Cliff prodal firmě Gibson v Americe Orange trademark licenci, a tak vznikly reissue modely. Modely "graphic" byly nově vybaveny stand by switchem. V roce 1997 byla představena patentovaná OTR technologie, která se objevila v reissue modelu Overdrive. Značku přivedl zpět na výslunní také fakt, že na Orange začal hrál Noel Gallagher z Oasis.
V druhé polovině devadesátých let, už opět v rukou Cliffa, značka oslavila své 30. výročí existence představením class A aparátů série AD. Ty se objevily v listopadu 1998. Zajímavé je, že tato komba nebyla z pohledu třídy výkonového zesilovače čistě class A, , neboť konce byly push pull (tedy class AB). Až na jaře 2000 bylo představeno AD5, které je pravděpodobně prvním opravdu class A kombem. 2001 přišly na svět dvoukanálové AD30TC kombo a AD140TC hlava. Lahůdkou pak bylo uvedení ručně pájeného AD140 Lead. V témže roce uvedli na trh sérii Crush. Tím vstoupila do té doby prestižní, drahá a luxusní značka do segmentu low end. Crush jsou tranzistorová komba určená spíše na cvičení. V roce 2004 byla představena série Rockerverb. Na jaře 2006 Orange pustil do světa 200 W zabijáka Thunderverb. Tento aparát je stejně dobrý pro kytaru i basu, specialitkou je technologie ETR (extended tone range), tedy rozšířený tónový rozsah - tenhle mazlík chodí už od 30 Hz bez zkreslení (!). Poslední novinkou je pak malý vzteklík Tiny Terror. Tato patnácti (nebo sedmi) wattová hlava se dvěma EL84 prý umí pěkně kousat a vejde se vám do tašky.
Původní modely neměly reverb a byly nejčastěji jednokanálové. Ekvalizéry byly často jen dvoupásmové, zkrátka firma jasně razila teorii co nejjednoduššího designu. Charakterem jsou to aparáty, které jednoduše zesilují to, co hrajete. Je to zřejmě dáno poměrně malým počtem ovládacích prvků i jednoduchostí zesilovače samotného. Zejména o starších modelech, jako je Orange 100 Watt Head, se říká, že jsou to spíše koncové zesilovače, a pokud chcete zvuk nějak alterovat, je třeba zařadit před hlavu krabičky. Co se týče spolehlivosti, originály z šedesátých a sedmdesátých let byly pověstné svou nezničitelností, nad reissue vintage znalci ohrnují nos, ale stále platí, že aparáty Orange jsou velmi spolehlivé a konstrukcí robustní. Téměř shodně o nich všichni tvrdí, že jsou velmi hlasité a silné a neprodukují žádné rušivé šumy ani brumy. Ani při velkém vybuzení nemažou, noty v akordech zůstávají transparentní a čitelné.
Majitelé oceňují škálu nastavení, která je i při velmi málo ovládacích prvcích rozsáhlá, zároveň si cení, že při každém nastavení si aparát nechává svůj výjimečný charakter. Pro svou zvukovou tvrdost a nekompromisnost používají aparáty Orange i hráči tvrdých stylů, zejména model Thunderverb. Zejména ceněné jsou staré modely, někteří hráči dokonce používají takové modely, jako je PA120, což byl něco jako powermixer, vyráběný mezi lety 69-72. Cení si na něm právě dokonale čistý zvuk při jakékoliv hlasitosti.
Osobní odběr (prodejna Ostrava - Poruba) | ZDARMA Zboží si můžete bezplatně vyzvednout na prodejně Muzikant.cz v Ostravě-Porubě | |
Obchod poblíž | Dopravné a balné 60 Kč + Platba na dobírku 30Kč | |
Výdejní místo Zásilkovna.cz | Dopravné a balné 75 Kč + Platba na dobírku 30Kč | |
Česká pošta (Balík do ruky) | Dopravné a balné 90 Kč + Platba na dobírku 30Kč | |
GLS Kurýr | Dopravné a balné 85 Kč + Platba na dobírku 20Kč | |
Výdejní místo Balíkovna.cz | Dopravné a balné 60 Kč + Platba na dobírku 30Kč |
Zboží můžete zaplatit :